Week numero 2! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Linda Klomp - WaarBenJij.nu Week numero 2! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Linda Klomp - WaarBenJij.nu

Week numero 2!

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Hi lieve mensen,

Weer even een update uit dat o zo mooie Madrid.

Om te beginnen, laat ik eens iets vertellen over het weer. De laatste paar dagen was het alleen maar aan t regenen, vandaag strakblauwe lucht, zonnetje, maar ijskoud. Oke, nog net geen sneeuw zoals in Nederland, maar voor Madridse begrippen komt dit erg in de buurt.

Mijn werkweek leek best wel op de week ervoor, alleen begreep ik de mensen nu stukke beter en zijn er ook tijden geweest dat ik met ze kon lachen. Zeker om het feit dat ik continu handdoeken bleef vouwen en dat er steeds meer bijkwamen. Het kwam zelfs zover dat ik bijna geen lunch mocht nuttigen, tot dat de handdoeken gevouwen waren, aldus Jefe Antonio. Natuurlijk was dit allemaal een grap, maar het bleef mij de rest van de week achtervolgen. Misschien moet ik vragen of ik weer 5 cent per handdoek kan vangen, net zoals vroeger.. Toen ik zielig thuis, alleen, op zolder handdoeken zat te vouwen voor mijn moeder ;)..
Ook mocht ik nu wat vaker mee kleding ophalen en de schone kleding weer terug brengen naar de gasten. Zo ging ik 1x mee en kreeg ik 20 dollar!! in mijn handen gedrukt. Ik heb dit natuurlijk eerlijk toegegeven, want ik heb al meegedeeld in andere fooi. Ik dacht dat Sierra ( wasvrouwtje ) het zou gaan wisselen voor euro's en dat we het daarna op zouden delen. Helaas was dit niet het geval en kreeg ik 5 dollar. Allemaal heel leuk en aardig, behalve als je naar een Change gaat en je daar wordt verteld dat het minimum 10 dollar moet zijn.. Heb ik dat.. Ik loop nu dus elke dag met 5 dollar in mijn portemonnee.
Daarbij moet ik ook mijn grote vriend Moustapha niet vergeten, die iedere morgen zijn kleding kwam halen om zijn rubia te zien ( in het Nederlands: blonde ). De vrouwtjes werden er elke morgen gek van, maar ik vond het allemaal wel grappig. Zeker als je achteraf ook zag dat hij het er allemaal om deed. Die vrouwtjes konden er niet over stoppen.

Gisteren was mijn laatste dag in de lavandería. Vanaf maandag zal ik de gemeenschappelijke ruimtes gaan schoonmaken, in een mooi zwart jurkje met onwijze sexy schoenen die ik vandaag maar eens heb aangeschaft. Ik zal meteen 20 jaar ouder lijken door die outfit, maar ach.. In mijn gedachte blijf ik 21.

Gisteren vroeg naar het bedje gegaan, zodat we vanavond het stadje nog even onveilig kunnen maken.

Nog een fijn weekend allemaal!

xxxxxxxxxxxx

  • 23 Februari 2013 - 19:04

    Suus:

    Leuk! Veel plezier vanavond :-)

  • 23 Februari 2013 - 19:42

    Ger Klomp:

    Weer een leuk verhaal LIn, prettig weekend

  • 23 Februari 2013 - 19:43

    Ger Klomp:

    Leuk verhaal Lin,prettig weekend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

21 jaar en ik ga voor mijn studie 5 maanden stage lopen in hartje Spanje, Madrid!

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3155

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 16 Juli 2013

El corazon de España; Madrid

Landen bezocht: